Olimpiada „Olimpus” stanowi cenne rozszerzenie programów nauczania, jest urozmaiceniem programu zajęć, a także stanowi zewnętrzne źródło oceny poziomu wiedzy uczniów. Coraz częściej olimpiady Olimpus są umieszczane w kuratoryjnych wykazach zawodów wiedzy uprawniających do wpisania szczególnego osiągnięcia ucznia na świadectwie szkolnym. Olimpiady przygotowane są przez doświadczoną i wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną. Każdy z testów składa się z 30 pytań opracowanych w atrakcyjnej formie graficznej.

W sesji zimowej 2020 wzięło udział 31 uczniów naszej szkoły.

Z przyjemnością informujemy, że uczeń klasy IIA,  Patryk Patkowski, został  Laureatem I miejsca (wynik 60/60) Olimpiady, otrzymując grawerowany dyplom laureata oraz nagrodę książkową. Tytuł Laureata V miejsca, dyplom laureata oraz także nagrodę książkową otrzymał Patryk Kachniarz, również uczeń klasy IIA (wynik 56/60).

Wszystkim uczestnikom olimpiady serdecznie gratulujemy uzyskanych wyników!

Nauka zdalna podczas zawieszenia zajęć w szkołach
- rekomendacje dla nauczycieli i dyrektorów

Epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę”, portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej, Telewizji Polskiej, Polskiego Radia czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji, Zespołem GovTech Polska i instytucjami publicznymi przygotowało rekomendacje dotyczące materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół. 

Praca zdalna z uczniem w czasie zawieszenia zajęć w szkołach

W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych zachęcamy nauczycieli, aby w najbliższym czasie wspierali uczniów i przekazywali im materiały do samodzielnej pracy w domu. Szczególnie prosimy o objęcie opieką uczniów, którzy przygotowują się do tegorocznych egzaminów: ósmoklasisty, maturalnego oraz zawodowego. Rekomendujemy wykorzystanie w tym celu:

  • dziennika elektronicznego,
  • strony internetowej szkoły, przedszkola, placówki oświatowej,
  • mailingu do rodziców, a w przypadku starszych uczniów bezpośredni kontakt elektroniczny.

W poradniku znaleźć można wskazówki, z jakich stron, portali czy serwisów można korzystać w pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć. Zachęcamy do korzystania z bezpłatnych, dostępnych w internecie narzędzi i materiałów edukacyjnych. Adresy przydatnych stron i portali internetowych będziemy na bieżąco uzupełniać.

Materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe

  1. epodreczniki.pl
  2. Portal wiedzy dla nauczycieli
  3. Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
  4. Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
  5. Portal lektury.gov.pl
  6. Strona Centrum Nauki Kopernik
  7. Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej i Serwis IPN Przystanek historia
  8. Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
  9. Serwis Ninateka
  10. Serwis Muzykoteka Szkolna
  11. Biblioteka Cyfrowa Polona
  12. Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
  13. Serwis Telewizji Polskiej
  14. Serwis Polskie Radio Dzieciom

Więcej informacji i linków w dokumencie Nauka zdalna podczas zawieszenia zajęć w szkołach - rekomendacje dla nauczycieli i dyrektorów (docx, 160 KB) Departamentu Informacji i Promocji Ministerstwa Edukacji Narodowej

IV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łukowie
informuje, że Sekretariat szkoły pracuje zdalnie.
W sprawach pilnych prosimy o kontakt mailowy: 4lolukow@wp.pl

   Dnia 4 marca 2020 roku klasa I A pg pod opieką p. Katarzyny Milewskiej, p. Anny Sałasińskiej oraz p. Renaty Zdanikowskiej, wybrała się na wycieczkę do Warszawy. Wyjazd miał trzy cele - hangar, POLIN Muzeum Historii Żydów Polskich oraz teatr. Jako pierwsze były trampoliny, dzięki którym uczniowie rozgrzali się przed dniem pełnym wrażeń. Następnie wszyscy udali się do muzeum. Klasa została podzielona na dwie grupy, które pod kierownictwem przewodników mogły poznać historię Żydów polskich z zupełnie różnych stron. Punktem kulminacyjnym wyjazdu było wstąpienie do teatru „Kwadrat” i obejrzenie komedii pod tytułem „Kłamstewka”. Wszystkim - zarówno uczniom jak i opiekunkom - wyjazd bardzo się podobał. Każdy liczy na to, że uda się zorganizować kolejną wycieczkę, dzięki której znów będzie można spędzić czas w bardzo przyjemny, ale też pożyteczny, edukujący sposób.