Dnia 13 maja 2019 r. w bibliotece szkolnej odbyła się akcja czytelnicza pt. „Przerwa na czytanie”, w której wzięli udział uczniowie klasy I A oraz II C.

W tym roku nasza szkoła po raz pierwszy włączyła się w realizację tej inicjatywy o zasięgu ogólnopolskim. Młodzież miała okazję czytać wybrane przez siebie książki w gronie kolegów i koleżanek na przerwach lekcyjnych.

Akcja miała na celu promocję książki i czytelnictwa jako atrakcyjnej formy spędzania czasu wolnego oraz zachęcenie rówieśników do poszukiwania własnych inspiracji lekturowych.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za entuzjazm i zaangażowanie w realizację przedsięwzięcia.

    Dnia 17 kwietnia 2019 r. odbył się finał VII Konkursu Wiedzy Genetycznej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych województwa lubelskiego. Organizatorem Konkursu jest Zakład Genetyki Klinicznej Katedry Genetyki Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.

Celem Konkursu Wiedzy Genetycznej jest rozszerzenie wśród młodzieży wiedzy z dziedziny genetyki medycznej, prezentacja osiągnięć naukowych studentów i młodych pracowników nauki Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, współpraca naukowo-dydaktyczna Zakładu Genetyki Klinicznej oraz Katedry i Zakładu Biologii z Genetyką z nauczycielami (szczególnie) klas o profilu biologiczno-chemicznym szkół średnich województwa lubelskiego oraz prezentacja najnowszych osiągnięć z dziedziny genetyki klinicznej.

Merytorycznie konkurs obejmuje sprawdzenie wiedzy i umiejętności zawartych w aktualnie obowiązującej podstawie programowej kształcenia ogólnego z genetyki w szkole ponadgimnazjalnej (zakres podstawowy i rozszerzony), uzupełnione o zagadnienia szczegółowe z profilaktyki prozdrowotnej, żywności modyfikowanej genetycznie oraz metod diagnostyki genetycznej.

Finalistami etapu wojewódzkiego zostali Julia Kozłowska i Sebastian Trochim z kl. III B.

Ponadto, Sebastian otrzymał wyróżnienie oraz nagrodę w postaci jednego dnia zajęć w Zakład Genetyki Klinicznej Katedry Genetyki Medycznej Uniwersytetu Medycznego.

Gratulujemy!!!

     Kangur Matematyczny jest konkursem dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich. Według organizatorów, główną umiejętnością badaną przez Kangura jest umiejętność myślenia logicznego, a nie czysta wiedza i znajomość wzorów.

Konkurs został doceniony przez Francuskie Towarzystwo Matematyczne nagrodą ALEMBERT w 1994 roku w kategorii: najlepszy sposób popularyzacji matematyki. W tym roku szkolnym w zawodach wzięło udział 45 uczniów naszej szkoły.

Wyróżnienie w kategorii Junior otrzymali: Patryk Kachniarz, Rafał Szczygielski i Patryk Patkowski z klasy I A.

Opiekunem uczniów jest p. Hanna Konstanta. Gratulujemy!!!

    Dnia 30 kwietnia 2019 r. uczniowie klas II D, II E i II C, pod opieką p. Marzeny Miazek – Banach, p. Agnieszki Cieślak i p. Renaty Kożuch – Sierociuk wyruszyli na wycieczkę do Warszawy.

Głównym celem wyjazdu było obejrzenie spektaklu „Macbeth” Williama Shakespeare’a w oryginalnej wersji językowej. Spektakl, w wykonaniu aktorów teatru TNT Theatre Britain, wystawiony był w Studio Buffo. Młodzież miała możliwość porównania wersji teatralnej z literacką oraz kinową, które wcześniej poznała na lekcjach języka polskiego i angielskiego.

Po obejrzeniu przedstawienia uczniowie uczestniczyli w zajęciach „Klucze do romantyzmu” w Muzeum Literatury na Starym Mieście. Lekcja muzealna pozwoliła uczestnikom wycieczki utrwalić i skompensować swoją wiedzę na temat danej epoki literackiej, przypomnieć sylwetkę jednego z najwybitniejszych polskich twórców romantycznych – Adama Mickiewicza oraz obejrzeć liczne pamiątki po naszym wieszczu narodowym.

Na zakończenie uczniowie, korzystając z pięknej pogody, zdążyli jeszcze uwiecznić na swoich zdjęciach uroki warszawskiej Starówki.